In deze tijd van social media zou je bijna vergeten dat er ook nog andere online marketing strategieën bestaan, één daarvan is bloggen! Met bloggen kan je verschillende online marketing doelstellingen bereiken. Waarom bloggen een groot verschil kan maken voor elke bedrijf, lees je in dit artikel!
Bloggen geeft autoriteit
Betere vindbaarheid in zoekmachines
de meeste bezoekers opleveren.
Social media content
Door te bloggen creeër je content die je ook direct voor social media kunt gebruiken. Zo heb je relevante content voor je social media volgers en trek je vanuit je social media bereik ook nog bezoekers naar je website, wat je ranking in zoekmachines ook weer ten goede komt.
Praktijk voorbeeld
Met mijn onderneming ben in sinds december 2020 begonnen met het structureel bloggen op de website van mijn bedrijf. Ik zette het doel op om drie blogs per week te plaatsen en verdeelde dit over drie personen binnen het bedrijf. Iedereen hoefde dus maar één artikel in de week te schrijven. Inmiddels zin we negen maanden verder en zijn we van 800 bezoekers per maand naar 8.500 bezoekers per maand gegroeid.

Hoewel het hierbij gaat om een lokale onderneming, worden personen in heel Nederland bereikt. Met de digitale wereld van tegenwoordig kun je ook als lokale ondernemer online aanbod gaan creëren om je markt te vergroten. Denk aan een personal trainer die online trainingsschema of online coaching aanbiedt. Bloggen is een strategie voor de lange termijn, het gaat niet direct resultaat opleveren. In de grafiek hier boven is goed te zien dat de zoekmachines even nodig hebben om tractie te krijgen, dit gebeurde halverwege april. Maar op de lange termijn gaat de moeite die je in het bloggen hebt gestoken zijn vruchten afwerpen!
Een goed voorbeeld hiervan is Push & Pull Fitness, een sportschool in Groningen. Neem eens een kijkje op www.pushenpull.nl om zien hoe zij bloggen.